Přistání na ostrově Rarotonga ve „městě“ Avarua proběhlo hladce, pouze při kontrole na letišti po mě chtěli ukázat zpáteční letenku, takže turistická víza jsem dostal v pohodě a moje dovolená mohla začít! V prvé řadě jsem měl hlad a musel jsem si nakoupit, protože moje ubytování bylo ještě asi 9 km daleko a nevěděl jsem, jestli jsou tam někde poblíž obchody (jsou všude!). Takže jsem šel nakoupit a u toho jsem si všiml, že v obchodě je asi tak stejně zaměstnanců jako nakupujících, jakoby ti zaměstnanci ani neměli co dělat a byli tam vlastně, jen aby měli práci!? No každopádně s nákupem jsem se vydal směr mého ubytování a říkal si, že to do dvou hodin musím dojít pěšky. Nakonec to ani nebylo nutné a asi po 10 minutách chůze přede mnou zastavilo auto – a pár se mne zeptal, kam chci vzít, že mě zavezou! Tož sem vyskočil na korbu a hlídal si pozici na mapě..až jsme byli tam, zabouchal jsem na ně vyskočil rozloučil se, popřál krásné Vánoce a přemýšlel v jaké dimenzi by se mi tohle mohlo stát v ČR!?

Recepce u mého ubytování je v provozu od PO-SO od 9-13 hodin a myslím, že tímto bych charakterizoval další „dream job“ – pracovat 4 hodiny denně a mít to do moře asi 50 metrů – proč ne! Takže jsem si „vyzvedl“ klíč zespod kamene před recepcí od dormitory (což je společný pokoj s více lidmi) a šel najít mé ubytování. Pokoj byl dokořán a v něm byla jedna volná postel TA BUDE MOJE! Hodil jsem tam svoje věci a šel se seznámit s dalšími nocležníky. Byl tu Ben spolubydlící z pokoje a Siemone se kterejma jsem vlastně trávil nejvíce času. Ben je Angličan, který dělá na stavbách a Siemone je Holanďanka, která tu byla na praxi ve veterinární ordinaci. První noc byla hlavně seznamovací a už jsem toho moc nestihl, ale šli jsme ještě společně do baru u pláže na cocktail. Další dny jsem si ráno vždy pospal a nikam se nehnal koupil jsem si šnorchl pro potápění, takže jsem šel prozkoumávat dna místních pláží. Se Siemone jsem jeden den šel také prozkoumat město, chtěla nakoupit domů nějaké suvenýry a já si chtěl koupit červené plavky, jak mi doporučila Magda, že musím prostě koupit červené plavky jinak se „nevdám“ ;). No nakonec jsem červené plavky nenašel, ale koupil jsem si stylovou košili hodící se na tyto ostrovy.

2016-12-22-18-52-10

S Benem a Siamone jsme se taky rozhodli navštívit místní večerní show – jmenovala se přesně SPECTACULAR OVER WATER NIGHT SHOW a za 100 dolarů jsme to měli s večeří tanečním vystoupením a desertem. Jídlo bylo stylem švédského stolu, takže jsme šli z jednoho konce na druhý a já si naládoval na talíř snad úplně všechno, že se tam všechno nevlezlo. Skoro všechno bylo vynikající od salátů po neidentifikovatelné speciality, které nevím jak bych pojmenoval, ale nejvíc jsem si pochutnal asi na těch salátech s olivami. Poté jsme si dali další koktejly, a protože rád experimentuji, tak jsem chtěl zkusit Margaritu (to bylo naposled), která mě samozřejmě nechutnala, kdo sakra může pít drink se solí! No ale nebylo to zadarmo, takže jsem to dopil a rychle si objednal Piňa coladu na spravení chuti! 🙂 Pak přišel na řadu taneční program, který doprovázela šestice „bubeníků“, kteří do toho neuvěřitelně rychle mlátili a byli dobře sehraní, ale to třeba uslyšíte na nějakém videu. Po vystoupení nás tanečníci vyzvali zvednout ty naše zadky a naučili nás nějaké kroky z jejich tance to bylo cool! 🙂 Poté už následovala “jen” fotka s tanečníky a dlouhý švédský stůl s dezerty! Snědl jsem, co jsem mohl a cítil se jak balón, ale stále to pro nás nebyl konec, protože jsme si stopli auto a pokračovali do města na párty. Tam zrovna končila akce 2 dolary za cokoliv, takže jsme ještě nakoupili každej dva drinky do zásoby! 😀 Lidi začali přicházet a začalo se to tam rozjíždět. Nakonec jsme tam vydrželi až do konce, který teda byl velmi brzy o půlnoci muzika skončila a my zamířili směr domů a u toho se snažili stopnout auto! To bylo o něco těžší, protože těch aut už večer tolik nejezdí, ale nakonec jsme auto stopli a jeli na korbě vzadu a vychutnávali atmosféru zářících hvězd na obloze a svítící výzdoby v ulicích.

2016-12-22-21-47-00-1

Nebudu Vás už tolik unavovat tím, jak to tam bylo krásné – prostě bylo! Já si nakonec vypůjčil kolo a začal ostrov projíždět dokola a objevovat nové a nové krásné pláže – to už Vás přestane nakonec bavit, protože většina z nich je prostě nádherná a nemá cenu se pořád přesouvat z místa na místo, ale začít šnorchlovat!! Našel jsem tu fakt pár super míst, kde sem se potápěl nějakou tu hodinku – to uvidíte ve videu až jej sestříhám! No ale nezůstal jsem jen u potápění a další den jsem se rozhodl pokořit nejvyšší horu Rarotongy! No nebyla to 2-tisícovka a dokonce ani tisícovka, protože Te Manga má jen 652 metrů nad mořem! A TEĎ POZORNĚ ČTĚTE – NEDOPORUČUJI TENTO TREK CHODIT DĚVČATŮM A MÉNĚ ZDATNÝM JEDINCŮM! Trek není tak dlouhý, ale přesto je velmi náročný, ale je pravda, že ne po celé délce, ale nejtěžší část začne až za druhou polovinou, takže do té doby může tento trek jít kdekdo. Poslední část bych v podstatě popsal jako šplhání po zdi pomocí řetězů a lan se suky, takže já jsem si nejdřív liboval – miluju technické treky a adrenalin byl hodně vysoko, ale pořád to nebylo to „nejlepší“, protože mě čekala cesta dolů! A to nebyla už taková sranda, protože mi došla voda, ale měl jsem ještě CIDER na silvestrovskou noc (jenže pokud by se mi něco stalo tak by nikomu nevyplatili moji pojistku, protože bych byl pod vlivem – tak jsem si řekl, že to pít nebudu) tak jsem se slaňoval dolů už docela znaven a ve 30 stupních to nebylo úplně to pravé ořechové a když mi sjela noha a já se trochu propadl a kolenem se zastavil o skalní výstupek měl jsem už docela strach. V té chvíli už jsem měl takovou žízeň a potřeboval jsem se nějak uklidnit, že jsem prostě tu petku 1,25 litru CIDERu postupně “vychlastal”. Naštěstí píšu tento článek, takže jsem se v pohodě dostal až dolů a na půjčeném kole jsem dojel zpět k mojí bandě, ale chvilkama to byly nervy! Jo a málem bych zapomněl, že ten den bylo tak zamračeno, že jsem neviděl ani skoro na další vrcholky – prostě výhled byl marnej, ale výšlap mazecky adrenalinovej!

p1060133 2016-12-28-12-25-20

Vystřídali se nám tu další lidé a vytvořili jsme tu super partu! Přišel Silvestr a my nakoupili zase věci na BBQ (jak na Vánoce) a udělali si s děckama takovou garden párty u bazénu s kokosem, pivem, vínek, ciderem a kapitánem s kolou. Jak přišla ta správná hladinka zavolali jsme to největší taxi na ostrově a odjeli na Muri beach, kde ten večer byla největší párty! Hudba už mě nenechala stát na místě a já využil velkého prostoru pláže na svůj „mates tanec“? kdo mi pomůže ho pojmenovat? 😀 No a pak už se tam hromadilo víc a víc lidí ještě jsme se vkradli zadníma dveřma do vnitřní párty a rozdali jsme si to v kruhovém „dance battlu“, kde jsem se zase začal koupat ve vlastní šťávě a byl čas opustit tohle místo a najít zbytek bandy a ..3, 2…1…Happy New Year! A následoval jump do moře, ve všem, co jsem měl na sobě! Tak takhle jsme ukončili starý a začali nový rok! Problém byl ještě s cestou nazpět, ale mile nás překvapilo, že jezdili noční autobusy, ale řidič tak trochu měl problém s mým mokrým…“vším“, ale vysvětlil jsem mu, že si teda nebudu sedat a postojím…hurá dostali jsme se domů!!! ..ráno bylo trochu těžší vstát, ale podařilo se jen ta hlava potřebovala nápravu, tak jsem šel pro kapitána – no a bylo líp! Ještě jsme zašli ten den na poslední šnorchlovačku a rozloučili se se všemi a s Benem jsme stopovali na letiště. Tam mě ještě naposledy popadl kapitán, když byl v Duty Free shopu za 25 NZD zeptal jsem se pokladní – „kolik maximálně můžu vzít flašek?“ prej..tři! „OK dejte mi tedy 3!“ 😀 No a to už fakt bylo vše, takže jsme s Benem udělali pápá a vyrazili zpět směr Auckland!